20130928

Et nytt dikt



DEN ÉNE

Hos Meg blir du aldri glemt eller valgt bort, 
aldri forkastet, avvist og gjort 
uvesentlig, ubrukelig, uverdig, forlatt,
uønsket, oversett, misbrukt, hatt.

Hos Meg er du elsket for nettopp den du er,
ikke for noe du gjør eller lar vær,
ikke for den du var eller vil bli,
ikke på tross av, men fordi!

Jeg kunne ikke utstå tanken på en Himmel uten deg,
så Jeg kledde Meg i støv og jord, lot døden få sin vei.
Og ut av døden rekker selve Livet deg sin hånd,
kysser ditt hjerte og omfavner din ånd,
så din sorgtunge, sønderknuste sjel,
får kjenne seg sett og bli hel!

Min lengsel er nå at du tør å la deg elske,
tror deg ønsket, valgt og villet som menn’ske.
Uansett hva du selv eller andre måtte mene,
for Meg er du den éne!

PKBH © 28. sept. 2013

Ingen kommentarer: